زمان تعویض باتری خودرو

زمان تعویض باتری خودرو

❌تشخیص به موقع زمان تعویض باطری ماشین
.
. 🔸تشخیص به موقع زمان تعویض باتری خودرو حائز اهمیت است چرا که باطری خودرو یکی از قطعات کلیدی ماشین است که در صورت خرابی، قطعاً مشکلات زیادی را برای راننده‌‌ ایجاد می‌کند. .
. 🔹حداکثر عمر باطری‌ ماشین (Car Battery Life)، در شرایط ایده آل و استاندارد بین چهار تا پنج سال می باشد. توجه به این نکته ضروری است که زمان گفته شده یعنی 4 تا 5 سال، حداکثر عمر طبیعی یک باتری خودرو در شرایط ایده آل و استاندارد است نه در هر شرایطی! به عبارت دیگر در شرایط غیراستاندارد و غیر ایده آل، وضعیت کاملاً متفاوت بوده و حداکثر عمر باطری خودرو از این هم کمتر است. منظور از شرایط ایده آل شرایطی است که در آن باتری خودرو، تحت حرارت خیلی پایین یا خیلی بالا و تکان و ضربه قرار نگرفته باشد. در دنیای واقعی که اطراف ما، شرایط کمتر با شرایط استاندارد و ایده آل انطباق دارد. .
. ✅علائم فرارسیدن زمان تعویض باتری ماشین
.
.

یکی از بهترین علائم فرا رسیدن زمان تعویض باتری ماشین، این است که باتری، در حالت شارژ کامل (برای مثال پس از طی کردن یک مسافت طولانی) نتواند دوباره پیشرانه را روشن کند. البته این احتمال هم وجود دارد که مشکل مذکور به دلیل ایراد در مدار شارژ باتری رخ داده باشد. اما اگر از سلامت سیستم شارژ باتری خودرو اطمینان دارید، قطعاً باتری خودروی شما در حال احتضار بوده و باید به فکر تعویض باتری باشید.;بنابراین باید به دقت چک شود، تا مطمئن شوید. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *